Att vara riktig svensk...
I svallvågorna efter Nationaldagen i går läser jag en massa obehagliga memes från jublande så kallade "sverigevänner". De går alla ut på att marknadsföra den sverigedemokratiska lyckan över att det nu ska bli ännu svårare för en utlandsfödd att bli svensk medborgare: Tala svenska! Uppför dig! Skaffa ett jobb! Lär dig allt om Karl XII - och vänta tre år till! Den eufori som visas från SD och Tidö-kompisarna kan inte uppfattas som någonting annat än en ogrumlad skadeglädje över


Georg saknas oss!
Denna morgon är ovanligt grå och trist. Budet kommer att Georg Riedel har lämnat oss, 90 år gammal. Denne fenomenale kompositör och...








